Enerji Bakanı Bayraktar, 2024'te 6 bin 818 megavat kurulu güçle rekor kırıldığını açıkladı. 2025 hedefleri hakkında detaylar.
Haberin Özeti
- Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Bayraktar, rekoru duyurdu.
- 2024'te 6 bin 818 megavat kurulu güç devreye alındı.
- 2025 için yeni rekor hedeflerinin altına imza atıldı.
- Yatırımlar ve gelişmeler sürecek.
Enerji Sektöründeki Tarihi Dönüşüm
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin enerji alanında elde ettiği başarıları duyurmak amacıyla basın toplantısı düzenleyerek, 2024 yılında devreye alınan 6 bin 818 megavatlık kurulu güçle bir rekor kırıldığını açıkladı. 2025 yılı için belirledikleri hedefleri gerçekleştirdiklerinin altını çizen Bakan, ülkenin enerji bağımsızlığını güçlendirmek adına attıkları adımları vurguladı. 2023'te toplam kurulu güç 100 bin megavata ulaştı ve bu süreçte yatırımların artırılmasıyla enerji üretim kapasitesi sürekli olarak yükseldi.
2020-2024 yılları arasında sektörde yapılan yatırımlar, yenilenebilir enerji kaynaklarının yüksek oranlarıyla dikkat çekti. 2024 huzurunda güneş ve rüzgar enerjisi santrallerindeki artış 12 gigavat seviyesine ulaştı. Bu gelişme, Türkiye'nin Paris İklim Anlaşması hedefleri doğrultusunda önemli bir adım oldu.
Neden Önemli?
Bu başarı, ülkemizin enerji bağımsızlığını sağlamak ve dışa bağımlılığı azaltmak için kritik bir adım. Enerji arz güvenliği, ekonomik istikrarın temel taşlarından birini oluşturuyor. Aynı zamanda, bu gelişmeler Türkiye'nin yenilenebilir enerji kaynaklarıyla yaptığı yatırımların ne denli kalıcı ve etkili olduğunu gözler önüne seriyor.
Gelişmeler Takip Ediliyor
Bakan Bayraktar, 2025 yılı yatırımlarına ilişkin daha fazla bilgi paylaşarak, yeni rekor hedeflerinin belirlenmesi için çalışmaların sürdüğünü belirtti. Gelecek dönemde yapılan yatırımların somut sonuçları, enerji sektörünün dönüşüm sürecine katkı sağlayacak.
Kaynak: Anadolu Ajansı. Bu içerik yapay zeka destekli üretilmiş, Gündem Rehber editörleri tarafından denetlenmektedir.